konco-konco SIRAP.ikut la nk nk jadi konco kawan ke tidak k!

Sunday 8 December 2013

2.Berbasa basi

Ghazz meminta diri ke bilik ibadat berdekatan untuk menunaikan kewajipan.
Dia taat.
Aku membawa haluan mengikut langkah,melewati lot lot kedai berhawa dingin.
Kanak-kanak dan orang berkeluarga sesak memenuhi lapang  yang ada.
Pergi balik la woi!

Sampai ke gedung buku pilihan ramai aku melangkahkan kaki ke dalam perut kedai itu.
Nak jelajah isi perut ,tengok apa yg ada.
Terjumpa buku "Mat Som" tulisan Dato' Lat saudara kepada Mamat Khalid  pengarah gagap "abang...abang.." yang kaya dek jualan meletop filem Hantu Kak Limah Balik Rumah ,ah sudah dua baris aku jaja nama mereka.

Bagus isunya,Mat Som bin Mat Top.Hidup di kotoraya,berbekalkan gaji sebagai penulis sambilan.Menumpang hidup dengan si Su'od.
Mat Som dapat surat daripada Mat Top ,di suruh berkahwin dengan Wan Faridah kawan sepermainan tika kanak-kanak....
Kalau nak lebih lebih cerita pergi la sana beli.Aku pun baca percuma saja tadi.Nasib sempat habiskan.
Cerita bersama ilustrasi,bagus juga untuk makhluk pemalas imagine yg hidup atas bumi ini.Kau lah tuari.

Habis membaca,aku bergerak ke rak buku seterusnya,
Seksi Ovari tulisan Fazleena Hisahmuddin.
Mendengus seorang perempuan lalu di sebelah aku sambil pekik
"Ishhhh tajuk ape tah Seksi Ovari,tah apa apa!!"
.................................

aku.."Oi bodoh,kau ni memang kesian kan"

Jenis ni aku paling benci.Tak baca lagi dah komen komen.Aku peratiiiiiiiii,peratiiiiiiiii,peratiiiiiiii je.
Anggap jela dia cuma membaca buku latih tubi sasbadi.

Kisah aku,
Mata aku dah masuk tiga hari sepet,bengkak dek terkena jangkitan kuman liar penjahat!
Aku sabar je.Nak perati tak nampak.hehe..

Kisah orang lain,
Viral Facebook,Tak cerita pasal tunang,cerita pasal Kahwin.
Itu je la buat masa sekarang.

Aku apa ada?Koman spana!

Jumpa lagi
-Sirap :)

No comments:

signature